Så fungerar Lyssnarklubben

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta vår kundservice på 08-696 87 80 så hjälper vi dig! 

Klicka på frågan för att läsa svaret. 

    1. Hur gör jag för att få månadens utvalda ljudbok extra snabbt?

      Det enklaste sättet är att du beställer den på www.lyssnarklubben.se. Logga in på hemsidan och klicka därefter på Mina erbjudanden och Månadens utvalda ljudbok i toppmenyn. Klicka på Beställ nu och gå sedan till kassan för att slutföra ditt köp.

      Du kan även beställa via vår Kundservice på kundservice@lyssnarklubben.se eller på telefon 08-696 87 50. Kundservice har öppet mån-fre 08-18. Övrig tid kan du beställa via vår tjänst bok på telefon

    2. Hur ofta kommer medlemstidningen ut?

      Medlemstidningen kommer ut 12 nr per år och är sprängfylld med nyheter och boktips!

    3. Hur gör jag för att avbeställa Månadens ljudbok?

      Logga in på bonniersbokklubb.se och klicka därefter på Mina erbjudanden och Månadens utvalda ljudbok i toppmenyn. Klicka på Avbeställ. Om du angett din e-postadress får du en bekräftelse på din avbeställning.

      Vill du ångra din avbeställning gå tillbaka till sidan för Månadens utvalda ljudbok och klicka på Ångra avbeställning.

    4. Kan jag ta ett uppehåll i mitt medlemskap om jag t.ex. ska resa bort?

      Har uppfyllt ditt åtagande kan du när som helst avsluta ditt medlemskap. Ring vår kundservice på 08-696 87 50 så hjälper vi dig, eller klicka här! Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    5. Hur gör jag för att gå ur klubben?

      Har uppfyllt ditt åtagande kan du när som helst avsluta ditt medlemskap. Ring vår kundservice på 08-696 87 50 så hjälper vi dig. Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    6. Vad innebär åtagande?

      När du blev medlem i klubben gjorde du ett åtagande om att köpa ett visst antal böcker under ditt första medlemsår. Under Mina sidor, Mina uppgifter kan du se ditt åtagande och status för ditt åtagande. Har du inte uppfyllt ditt åtagande i slutet på året skickar vi två påminnelser till dig tillsammans med din tidning.

      Behöver du hjälpkontakta vår Kundservice på kundservice@lyssnarklubben.se eller på telefon 08-696 87 50. Kundservice har öppet mån-fre 08-18.

    7. Vad händer om jag inte uppfyller mitt åtagande?

      När du blir medlem i Bonniers Bokklubbar gör du i de flesta fall ett åtagande om att köpa ett visst antal böcker under ditt första medlemsår. Antal böcker du åtar dig att köpa framgår tydligt vid rekryteringstillfället. Under Mina sidor, Mina uppgifter kan du se ditt åtagande och din status för ditt åtagande. Om du inte har köpt det antal böcker du åtagit dig när ditt första medlemsår är slut fakturerar vi dig en kompensationsavgift på 250 kr. När den avgiften är betald betraktar vi ditt åtagande som uppfyllt. Skulle du mot förmodan vilja avsluta ditt medlemskap hos Bonniers Bokklubbar kan det först ske när ditt åtagande är uppfyllt.