Ångerrätt & reklamation

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta vår kundservice på 08-696 87 80 så hjälper vi dig! 

Klicka på frågan för att läsa svaret. 

    1. Kan jag returnera ett köp som jag har ångrat?

      Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Efter att du meddelat oss om ånger har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkten till oss.

      Returen ska innehålla information om fakturanummer, produkt, ditt medlemsnummer, namn och adress. Skicka därför ALLTID med fakturan tillsammans med din retur. Om du vill använda vår ångerrättsblankett kan du ladda ner den här.

      Har du betalat i förskott betalar vi tillbaka pengarna på samma konto som du betalade från. Återbetalning sker senast 14 dagar efter det att vi mottagit din retur.

      Du skickar böckerna till vårt lager på adress: 

      Lyssnarklubben
      Speed Logistic i Stockholm
      190 80  Stockholm


      Du ansvarar för att varan kommer i retur till oss. När du returnerar en vara är du också ansvarig för ev. värdeminskning som uppkommit på produkten, t.ex. pga. skada. Har en värdeminskning uppkommit kan du bli ersättningsskyldig för den. Vi förbehåller oss rätten att debitera postvänd retur med fn. 149 kr.

    2. Jag har glömt att avbeställa Månadens ljudbok, kan jag returnera den?

      Du har full returrätt inom 14 dagar på allt du beställer från oss. Läs mer under Kan jag returnera ett köp som jag ångrat.

    3. Min leverans var skadad eller felaktig - hur gör jag?

      Om en annan bok levererats än den du beställt, eller om boken var skadad, gör du en reklamation till Kundservice via e-post eller på telefon 08-696 87 50 (öppettider mån-fred 8.00-18.00).

      Vi skickar dig en friretur-kod som du skriver direkt på paketet som du ska skicka tillbaka. Du ersätts såklart också med en ny vara.

    4. Tvist

      Lyssnarklubben är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta vår kundservice så försöker vi lösa problemet tillsammans.

      Vad gäller vid tvist vid gränsöverskrivande e-handel? Läs mer på http://ec.europa.eu/consumers/odr/