Köpvillkor

1.1.   Medlemskap. För att kunna handla hos Bonniers Bokklubbar behöver du vara medlem eller i samband med ditt köp bli medlem.

1.2.   Betalning. Du kan välja att betala mot faktura som följer med din leverans. Du har 20 dagar på dig att betala fakturan. Det går även bra att betala med betalkort. Vi accepterar Mastercard och Visa. Innehåller din beställning e-böcker eller ljudfiler kan du endast betala med kort. Kortbetalning och kortinformation hanteras endast av DIBS (läs mer om DIBS här). Bonniers Bokklubbar hanterar inga kortuppgifter eller annan betalinformation. Bokpriserna inkluderar 6 % moms, övriga varor har 25% moms. OBS! Digitala böcker har 25% moms.

1.3.   Frakt och porto. Priset för frakt och porto kan variera mellan bokklubbarna och framgår tydligt på din varusummering i samband med att du genomför ett köp. Aktuell avgift för frakt och porto kan du även läsa på Lyssnarklubbens hemsida .Är du osäker så kontakta gärna kundservice.

1.4.   Påminnelseavgift. Om du missar att betala din faktura i tid tillkommer en påminnelseavgift på f.n. 60 kronor.

1.5.   Inkassoavgift. I det fall en faktura med påminnelse inte betalas i tid övergår ärendet till Inkasso med en inkassoavgift på f.n. 180 kronor.

1.6.   Ångerrätt 14 dagar. Du har full ångerrätt i 14 dagar från det att du har fått dina varor. Du ansvarar själv för att varorna kommer i retur till oss och betalar själv porto för returen. Vi vill ha din retur inom 14 dagar från att du har meddelat oss. Din retur skickas som brev eller paket. Bifoga fakturan eller ett meddelande med fakturanumret, ditt medlemsnummer, ditt namn och din adress. Om en bok eller vara minskat i värde, t.ex. genom skada, p.g.a. hantering som inte kan anses vara skälig kan du bli ersättningsskyldig för den värdeminskningen.

1.7.   Returadress: Skriv Lyssnarklubben som mottagare och skicka till adressen: Samdistribution, 190 80 Stockholm. Vi accepterar inte returer skickade mot postförskott. Har du betalat i förskott med betalkort - ta kontakt med kundservice så hjälper vi dig.

1.8.   Bekräftelse vid beställning. Om du har lämnat din e-post till oss i samband med att du blev medlem, alternativt registrerat den senare via Mina sidor eller i kassan, kommer du att få en orderbekräftelse via e-post när du beställer via hemsidan för din bokklubb. Du kan även hitta din orderbekräftelse under Mina Sidor. Vid beställning på annat sätt än via hemsidan kan det dröja innan du ser din orderbekräftelse på Mina Sidor.

1.9.   Bekräftelser vid avbeställning eller ångrat avbeställning. Vid avbeställning av Månadens ljudbok eller i det fall du ångrar en avbeställning av Månadens ljudbok bok via bokklubbarnas hemsidor erhåller du en bekräftelse till din e-post om du angett en sådan.

1.10.   Prisändringar eller felaktiga prisuppgifter. Vi reserverar oss för prisändringar samt felaktiga prisuppgifter.

1.11.   Leveranstid. Normalt har du dina böcker inom 5-8 dagar. Vi reserverar oss för att böcker eller produkter kan ta slut. Vi levererar till adresser i Sverige. Om ditt bokpaket är större än din brevlåda eller postfack tillåter, skickas paketet till ditt närmsta utlämningsställe och du aviseras om att du kan hämta paketet där. I vissa postnummerområden erbjuds ”Påse på dörren”, dvs att brevbäraren hänger paketet i en påse på din dörr. Kontakta kundservice om du är intresserad av den tjänsten.

1.12.   Leveransavisering. Vill du slippa få en avi hem i brevlådan och istället få en avisering direkt i din mobil när din order har anlänt till ditt utlämningsställe, så behöver du bara ange ditt mobilnummer, antingen i samband med att du blir medlem, under Mina sidor, eller i kassan när du bekräftar ditt köp. I dagsläget kan Posten bara skicka sms-aviseringar på paket som väger över 2 kg. Paket under 2 kg levereras vanligtvis direkt till din brevlåda.

1.13.   Tillgodo. För återbetalning av tillgodo tar vi ut en administrativ avgift, f.n. 95 kr.

1.14.   Ej uthämtat paket. Om du inte hämtar ut ditt paket utan låter det gå tillbaka till vårt lager, förbehåller vi oss rätten att debitera postvänd retur med f.n. 149 kr.

1.15.   Reklamation. Om leveransen är felaktig, eller om varan är skadad gör du en reklamation till kundservice, antingen via e-post eller på telefon. Kundservice skickar då en fri returkod, som du anger direkt på paketet när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade varan till oss. Vi skickar såklart en ny vara om du så önskar.

1.16.   Tvist. Bonniers Bokklubbar är Trygg e-handel certifierade. Vi följer alltid ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta vår kundservice så försöker vi lösa problemet tillsammans.